Kako su Filakovi postali najveći uzgajivači biološke rajčice u Baranji – 4dobre

Kako su Filakovi postali najveći uzgajivači biološke rajčice u Baranji

Baranjsko voće i povrće Filakov, brend je koji je stvorila obitelj Filakov iz mjesta Gajić u općini Draž. Oni se danas mogu pohvaliti s prinosom od 900 tona rajčice i paprike, a Stipo i Darko otkrivaju nam kako su uspjeli

event 26.06.2020.
Filakovi

Obitelj Filakov se nakon progonstva za vrijeme Domovinskog rata, iz Osijeka vratila u selo Gajić u baranjskoj općini Draž, koju mnogi smatraju biserom sjeveroistočne Baranje. Općina je s istoka omeđena Dunavom, sa sjevera mađarskom granicom, a s juga je zatvaraju bajkoviti vinogradi. Obiteljski biznis počeli su s nekoliko plastenika, a danas zapošljavaju 22 ljudi, povukli su novac iz europskih fondova, a posao danas vode mlada braća Darko (32) i Stipo Filakov (23). S hidroponskim uzgojem rajčice i paprike započeli su 2006. godine, a kroz prve korake takvog biološkog uzgoja vodio ih je Fakultet agrobiotehničkih znanosti u Osijeku, čije su im edukacije bile izuzetno važne za početak ozbiljnijeg uzgoja. Njihovo povrće odnedavno se prodaje u brendiranoj ambalaži Baranjsko voće i povrće Filakov, u trgovačkim su lancima postali prepoznatljivi, a kupci već traže baš njihovo povrće.

– Učili smo iz vlastita iskustva i odlučili da moramo ići ukorak s tehnologijama, tako da mi danas sve parametre plastenika možemo pratiti uz pomoć aplikacije. Zbog biološkog uzgoja rajčica, u plasteniku imamo i bumbare, koji nam u košnicama dolaze iz Nizozemske. Što se tiče godišnjeg prinosa, imamo otprilike 900 tona povrća na godinu koje distribuiramo diljem Hrvatske. Na tjedan uberemo 20 tona rajčice, a glavni otkupljivač nam je Stjema promet iz Zagreba koji ga dalje distribuira u velike trgovačke lance. Surađujemo i s Lavinom iz Osijeka, pa nam je povrće, zahvaljujući njima dostupno na području cijele osječko-baranjske županije – rekao nam je direktor Darko Filakov. Uz sve to, dodaje Stipo, vlasnici su i trgovine u Osijeku u kojoj prodaju hrvatske proizvode, s naglaskom na domaće voće i povrće.

– Zahvaljujući Vladinim mjerama potpore u vrijeme epidemije koronavirusa COVID -19, lakše smo nastavili poslovanje u ovoj teškoj situaciji jer su nam cijene znatno pale pa smo se uplašili za buduću proizvodnju i opstanak firme. Mi već sad moramo naručiti repromaterijal za sljedeću godinu, a dosta nam poteškoća radi to što ne možemo predvidjeti kako ćemo završiti tekuću godinu zbog novonastale situacije s COVIDOM-19. Mi smo velik dio robe plasirali u jadranske hotele i restorane, a no zbog sadašnje situacije u turizmu, tog plasmana gotovo da i nema – rekao je Darko Filakov. Njegov mlađi brat Stipo dodaje da su novi moderni plastenik izgradili uz pomoć mjere 411 koja je dio programa ruralnog razvoja Europskog poljoprivrednog fonda za ruralni razvoj – Europa ulaže u ruralna područja. – Ta je investicija vrijedna 12 milijuna kuna, a od toga mi smo uložili milijun kuna vlastitog novca dok smo s 11 milijuna pokrili kredit uz pomoć mjere 411. Nadamo se da će se uskoro raspisati taj natječaj jer mi već imamo pripremljenu svu dokumentaciju. Želimo imati još 5000 m2, a ta investicija vrijedi između tri i četiri milijuna kuna, a zaposlili bismo još i četiri nova djelatnika – zaključio je Stipo Filakov. Sadržaj nastao u suradnji s Hrvatskom demokratskom zajednicom.

#4dobre #video

Plitvice camping resort

Sad nas otkrivaju domaći gosti kojima nudimo adrenalinski sadržaj poput avanture u prozirnim kajacima

Podatak o IP adresi posjetitelja dijelimo s oglašivačem Hrvatska Demokratska Zajednica, OIB: 58587448163, adresa 10000 Zagreb, Trg kralja Tomislava 14, u svrhu mjerenja posjećenosti stranice s ovim oglasom. Podatak se čuva na 30 dana, nakon čega će isti biti izbrisan. U slučaju bilo kakvih pitanja, kao i ostvarenja svojih prava kao davatelja osobnih podataka, molimo obratite se na e-mail adresu zop@vecernji.net